Vama Veche <3

13932802_1140898372663141_490009171659698366_n15183907_1252149334871377_311375233_o15211794_1252149561538021_927416281_n15205552_1252149348204709_2015614383_o15225397_1252149248204719_1640806488_o99

Anul acesta mi-am îndeplinit una dintre dorințele pe care le aveam de vreo 3 ani. Visul meu era să îmi petrec o mini vacanță în Vama Veche  la mare,  la soare,  pe plajă,  la căldură. Vreau să fiu sinceră și să vă spun că prima dată când mi s-a propus să merg eram puțin șceptică din pricina faptului că întrebasem câteva persoane care au fost acolo cum este, dacă le-a plăcut  și desigur dacă îmi recomandă experienţa lor. Părerile au fost împărțite pro și contra  iar din păcate pentru mine majoritatea au fost contra asta m-a făcut să dau puțin înapoi și din acestă cauză am tot amânat și într-un final vara trecea iar eu tot nu ajungeam în Vama Veche.  Vocea mea interioară îmi spunea că trebuie să fac asta trebuie să ajung dracului o dată în Vamă nu știu parcă simțeam că ceva mă cheamă. Băi și ce să vezi anul acesta ne-am mobilizat eram deciși am făcut rezervările și am plecat. În dimineața zilei de 4 august (sper să nu greșesc data) eram pe autostrada soarelui cu iubitul meu și câțiva prieteni ne îndreptam entuziasmați (cel puțin eu ) către stațiunea boemă. Eram foarte fericită și nu știam exact motivul pentru că nu mai fusesem  niciodată și vă garanez că nu consumasem nimic :)).
  Eram ceva gen: „
Visele mele
Se  împlinesc
Când bat din palme sau când clipesc!
Inspir (respir) iubire,
Expir (mănînc) iubire,
Vă dau la toți și vă molipsesc.
Nimic în lume
Nu mă oprește
Să urlu tare: „SUNT FERICIT!!! ”
Nu-mi strigați ce să fac,
Fiindcă timpu-i un ac
Iară noi suntem ața din el! ” …:))
După ceva timp petrecut în mașină pentru că sincer drumul mi s-a părut foarte lung având în vedere faptul că Vama Veche este ultima stațiune la mai puțin de un kilometru de granița cu Bulgaria dar sincer cred că și asta o face atât de specială am ajuns în Vamă înfometați și puțini obosiți dar cu chef de party/plajă/mâncare/somn :)) .
Prima impresie. Superrr tare frate :))  serios stațiunea este foarte mică, oameni frumoși, relaxați, îmbrăcați lejer (sau dezbrăcați), simplu, fără fițe de Mamaia. Mi-a plăcut foarte mult și faptul că pe plajă nu erai terorizat de radiourile care difuzează doar melodi comerciale repetate la nesfârșit aici am putut avea ocazia să mă delectez si cu alt gen de muzică în special rock.
Diminețile în Vamă sunt tăcute auzi doar valurile mării, câte unul rămas încă beat de seara trecută, muzică ici -colo, sunetele motoarelor de motociclisti, aaaa da era să uit și pescăruși. Aici te simți liber, timpul parcă stă pe loc, vreau să vă mărturisesc faptul că pe tot timpul vacanței nu am știut în ce zi suntem și nici nu m-am uitat la ceas, nu am fost stresată de timp, de griji, de ziua de mâine. Atmosfera este una minunată  nu știu cum arată raiul sau dacă există dar mi-aș dori ca acesta să fie raiul meu aș simți că nu îmbătrânesc  și că viața este întra-devăr frumoasă, că nu trebuie să fi bogat pentru a fi fericit, fericirea nu vine din lucruri materiale sau bani fericirea trebuie să fie ceva simplu, foarte simplu, ceva care să te facă să simți că viața nu este roz dar este albastră ca și marea.
Pe insula piraților, pentru că așa m-am simțit aici poate și de aceea mi-a plăcut atât de mult eu fiind pasionată de filme cu pirați si de viața acestora am asociat plaja Vama Veche cu insula piraților chiar am văzut câteva „personaje” care mă duceau in epoca pirateriei prin vestimentație, comportament, voce, gesturi, mers și sticle. Chiar în prima zi când ne-am dus la masă m-am simțit ca făcâd parte din filmul Black Sails, acolo  apărând la un moment dat un loc unde pirații luau masa și l-am asociat cu Cherhana din Vamă, acesta este terasa mea preferată, dacă veți avea ocazia să ajungeți aici veți descoperi un loc  minunat unde preparatele sunt cu specific pescăresc, peștele fiind adus din mare gătit chiar in fața voastră. Restaurantul este amplasat pe faleza Vămi, în aer liber, intrarea fiind una foarte creativă ușa aflându-se chiar în nisip, iar treptele duc direct spre plajă. Întregul decor m-a fașcinat cu plase de pescari, decorațiuni din scoici, mult stuf, mese și băncuțe din lemn așezate direct pe nisip iar pescăruși sunt nelipsiți. Preparatele sunt delicioase, prețuri accesibile, liniște, pace, natură și pește, mult pește .
Pe plajă sunt șezlonguri bine asta doar dacă vrei poți sta foarte bine și pe prosop sau direct pe nisip pentru că în Vamă se practică și mi se pare foarte frumos eu am stat și pe prosop și pe nisip. Am întâlnit aici foarte mulți prieteni și nu vorbesc despre oameni ci  despre câini. Sunt căței pe plajă foarte pașnici, drăgălași, care doresc doar afecțiune si poate puțină carne, în concluzie puteți veni și singuri în Vamă cu siguranță un câine drăgălaș vă va adopta pe toată perioada vacanței.:))
Seara in Vamă este o nebunie frumosă. Poți citi pe fața oamenilor bucuria și satisfacția că se află în acel loc. Am văzut un  grup de vamaioți care erau strânși într-un cerc cântând la chitară și vocal, dansând, țopăind de fericire nu știu ce fel de fericire:)) dar nu asta contează ci faptul că au o viață simplă și  fericită. Restaurantele și barurile, petrecerile pe plajă, focul de tabără toate sunt pline seara, deabia poți găsi locuri la mese asta probabil și pentru că am fost în plin sezon. Aici petrecerile țin până la răsărit, iar soarele îi găsește pe vamaioți dormind pe nisip.
Sunt 2 aspecte care nu-mi plac în Vamă:
  • foarte multă mizerie,cineva cred că ar trebui să ia măsuri,
  • multe, multe alge , când ieșai din apă erai un fel de om al algelor.
Sunt foarte fericită că am fost și am descoperit Vama Veche această plajă a piraților cum îmi place mie să o numesc, am plecat de acolo cu bateriile încărcate, cu mintea limpede, cu sufletul împăcat, cu ideea că nu bani aduc fericirea, că poți fi bogat cu amintiri, trăiri, sentimente, prieteni și multă iubire. Când am scris acest articol, am avut în minte multe imagini de acolo și m-a ajutat enorm de mult să vă pot duce în acea „lume” mi-e tare dor de acel mirific  loc și chiar nu consider că folosesc cuvinte prea mari pe mine m-a impresionat foarte mult .Îmi doresc tare mult să vă pot convinge să ajungeți măcar o dată în Vama Veche este un loc de suflet .
Dragilor viața simplă este cea mai frumoasă și încă o dată  nu bani aduc fericirea.
Vă mulțumesc pentru că îmi citiți articolele sper că v-am făcut o zi mai frumoasă .
Revin curând!
Lasă un răspuns

